Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%40
yayincilarkooperatifi.com

Ekolojik Tasarım KuramıCilt 1: İnsanın Yolculuğu Göreceli İlkeler Bütünü

Liste Fiyatı : 190,00TL
İndirimli Fiyat : 114,00TL
Kazancınız : 76,00TL
Taksitli fiyat : 12 x 12,14TL
Satış adedi : 2
9786256813489
853598
Ekolojik Tasarım Kuramı
Ekolojik Tasarım Kuramı Cilt 1: İnsanın Yolculuğu Göreceli İlkeler Bütünü
114.00
Kitap Tanıtım Yazısı:
Gökyüzü yerine 2.5 metrelik bir tavana bakmak, dört adım sonra evin diğer ucuna ulaşıp geri
dönmek zorunda kalmak, bir pencereden gelen ışık ile aydınlanmak, tüm bir ömrü aynı koltuk
üzerinde geçirmek canlı doğasına aykırıdır. Biz bu aykırılığı önce kendimiz reddederek, türlü
bahaneler ve gerekçeler ile tüm insanlığı kandırmayı başardık. Sonrasında da tüm yaşamı bu
inanç doğrultusunda değiştirmeye ve dönüştürmeye kalktık.
Kendine acımasız olan canlılar olarak bir başkasına merhametli olmamız da düşünülemezdi.
Sadece gıda olarak adlandırdığımız canlıları, apartman daireleri gibi besi çiftliklerine kapattık,
bitkileri topraktan koparttık, yapay vitamin ve minerallerle su içinde yaşamaya zorlanan
nebatatları gıda saydık. Kendimize kullandığımız antibiyotikler gibi tüm bu canlılara da kimyasal
ilaçlar verdik. Hapsolmuş, zehirlenmiş, yaşam alanlarından koparılmış fiziksel ve ruhsal olarak
hastalanmış canlılardan beslenerek var olmaya çalışan insanlar olarak kendimizden, inşa ettiğimiz
duvarlar arasında, barışçıl, özgür düşünceye sahip, açık fikirli bir yaşam yaşamasını bekledik.
Şimdilerde ise bu beklentilerimizi ekolojik kaygılar ile pekiştiriyoruz.
Ekolojik tasarım kaygısı bütüncül bir yaşam kaygısıdır. Çünkü ekoloji, parçalara ayırabileceğimiz
bir oyun hamuru değildir. Biz bunu kısımlara ayırıp, uzmanlıklarla bölmeye başladığımızda
kendimizi kandırmaya da başlarız. Yapılacak tasarım dünya için yapılmak zorundadır. Zaten
insan için yapılan bir işin dünyadan ayrılması son derece sapkıncadır.
 
Bu bizim dünya dışı veya dünya üstün varlıklar olduğumuzu düşünmemize benzer. Sanki kaynak
olarak kullandığımız bir gezegene gelen varlıklar gibi davranmamız bu gezegende herhangi bir
sorunu çözmez. Siz bir yaşam alanı tasarlamak için yola çıkıp, yaşamdan insanı ayıklayıp, diğer
canlıları yok saydığınızda, ancak günümüz şehirlerine ulaşabilirsiniz. Bu şehirlerin hali ise
ortada... Bizler için asıl yaşam dünyadadır, dünyanın kendisidir ve bu yaşamın sürmesi tüm aile
bireylerine bağlıdır.
Ekolojik tasarım konusunda kendimize bir soruyu yeniden sormamız gerekir; “Ekolojik tasarım
kimin içindir?” Odak noktasına bir başına insanı koyduğunuz hiçbir tasarım biçimi ekoloji ile
bağdaşmaz. Malzeme, teknik, coğrafya farketmeksizin doğru mesajı veremez, dengeli bir enerjiye
sahip olamaz. Dolayısı ile de talep edeni tatmin etmez, var olma amacını gerçekleştirmez.
 
 
Yazarın Özgeçmişi:
 
Hüseyin Melih Aşanlı
 
İstanbul’da doğdu. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden mezun oldu. Sahne
sanatları ve tasarımı çalışmaları, akademi eğitimi sırasında, eski eserler ve heykel konularını da
içermeye başladı. Tasarım, malzeme ve sanat konuları üzerine eğilerek neredeyse tüm
çalışmalarını bu çerçevede toparladı. Öğrencilik döneminden itibaren geleneksel teknikler ile
dekorasyon çalışmaları yaptı. Yalı, cami, kilise gibi eski eserlerin restorasyonlarında çalıştı.
Çeşitli firma ve kişiler için heykel, mobilya, aksesuar gibi ürünler tasarladı ve üretti. Kaybolan
doğal varlıklar ve doğa sporları üzerine çalışmalar içinde yer aldı.
Anadolu’nun tarihî yolları, kültür varlıkları araştırmalarında görev aldı. Kendi gibi tasarımcı olan
Kübra Köprülüoğlu ile evlendi. Birlikte Türkiye’nin ilk dağ başında, orman ortasında yer alan
tasarım stüdyosunu kurdular.
Tasarım, yaratıcılık, gelenek, kültür ve ekoloji başlıkları altında çalışmalar sürdürmekte,
üniversiteler, vakıflar, kamu kurum ve kuruluşlarına çeşitli eğitimler vermekte; konferans ve
söyleşilerde yer almaktadır. Kazdağları’nda oluşturdukları okul girişiminde teorik ve uygulamalı
arazi eğitimleri düzenlemekte, ekolojik tasarım ve sanat ile alakalı eğitimler vermektedir.
Melih Aşanlı Türkiye’de yazılmış ekolojik mimari konusundaki ilk kitabı olan Geleneksel Yapı
Teknikleri, ardından da atölyecilik ve ustalıkları anlattığı Benim Atölyelerim adlı kitapları yazdı.
Yazarın Kazdağları Öyküleri adında bir de öykü kitabı bulunmaktadır. Hâlen kırsalda yaşamakta
ve ekolojik tasarım alanında çalışmalarına devam etmektedir.
  • Açıklama
    • Kitap Tanıtım Yazısı:
      Gökyüzü yerine 2.5 metrelik bir tavana bakmak, dört adım sonra evin diğer ucuna ulaşıp geri
      dönmek zorunda kalmak, bir pencereden gelen ışık ile aydınlanmak, tüm bir ömrü aynı koltuk
      üzerinde geçirmek canlı doğasına aykırıdır. Biz bu aykırılığı önce kendimiz reddederek, türlü
      bahaneler ve gerekçeler ile tüm insanlığı kandırmayı başardık. Sonrasında da tüm yaşamı bu
      inanç doğrultusunda değiştirmeye ve dönüştürmeye kalktık.
      Kendine acımasız olan canlılar olarak bir başkasına merhametli olmamız da düşünülemezdi.
      Sadece gıda olarak adlandırdığımız canlıları, apartman daireleri gibi besi çiftliklerine kapattık,
      bitkileri topraktan koparttık, yapay vitamin ve minerallerle su içinde yaşamaya zorlanan
      nebatatları gıda saydık. Kendimize kullandığımız antibiyotikler gibi tüm bu canlılara da kimyasal
      ilaçlar verdik. Hapsolmuş, zehirlenmiş, yaşam alanlarından koparılmış fiziksel ve ruhsal olarak
      hastalanmış canlılardan beslenerek var olmaya çalışan insanlar olarak kendimizden, inşa ettiğimiz
      duvarlar arasında, barışçıl, özgür düşünceye sahip, açık fikirli bir yaşam yaşamasını bekledik.
      Şimdilerde ise bu beklentilerimizi ekolojik kaygılar ile pekiştiriyoruz.
      Ekolojik tasarım kaygısı bütüncül bir yaşam kaygısıdır. Çünkü ekoloji, parçalara ayırabileceğimiz
      bir oyun hamuru değildir. Biz bunu kısımlara ayırıp, uzmanlıklarla bölmeye başladığımızda
      kendimizi kandırmaya da başlarız. Yapılacak tasarım dünya için yapılmak zorundadır. Zaten
      insan için yapılan bir işin dünyadan ayrılması son derece sapkıncadır.
       
      Bu bizim dünya dışı veya dünya üstün varlıklar olduğumuzu düşünmemize benzer. Sanki kaynak
      olarak kullandığımız bir gezegene gelen varlıklar gibi davranmamız bu gezegende herhangi bir
      sorunu çözmez. Siz bir yaşam alanı tasarlamak için yola çıkıp, yaşamdan insanı ayıklayıp, diğer
      canlıları yok saydığınızda, ancak günümüz şehirlerine ulaşabilirsiniz. Bu şehirlerin hali ise
      ortada... Bizler için asıl yaşam dünyadadır, dünyanın kendisidir ve bu yaşamın sürmesi tüm aile
      bireylerine bağlıdır.
      Ekolojik tasarım konusunda kendimize bir soruyu yeniden sormamız gerekir; “Ekolojik tasarım
      kimin içindir?” Odak noktasına bir başına insanı koyduğunuz hiçbir tasarım biçimi ekoloji ile
      bağdaşmaz. Malzeme, teknik, coğrafya farketmeksizin doğru mesajı veremez, dengeli bir enerjiye
      sahip olamaz. Dolayısı ile de talep edeni tatmin etmez, var olma amacını gerçekleştirmez.
       
       
      Yazarın Özgeçmişi:
       
      Hüseyin Melih Aşanlı
       
      İstanbul’da doğdu. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden mezun oldu. Sahne
      sanatları ve tasarımı çalışmaları, akademi eğitimi sırasında, eski eserler ve heykel konularını da
      içermeye başladı. Tasarım, malzeme ve sanat konuları üzerine eğilerek neredeyse tüm
      çalışmalarını bu çerçevede toparladı. Öğrencilik döneminden itibaren geleneksel teknikler ile
      dekorasyon çalışmaları yaptı. Yalı, cami, kilise gibi eski eserlerin restorasyonlarında çalıştı.
      Çeşitli firma ve kişiler için heykel, mobilya, aksesuar gibi ürünler tasarladı ve üretti. Kaybolan
      doğal varlıklar ve doğa sporları üzerine çalışmalar içinde yer aldı.
      Anadolu’nun tarihî yolları, kültür varlıkları araştırmalarında görev aldı. Kendi gibi tasarımcı olan
      Kübra Köprülüoğlu ile evlendi. Birlikte Türkiye’nin ilk dağ başında, orman ortasında yer alan
      tasarım stüdyosunu kurdular.
      Tasarım, yaratıcılık, gelenek, kültür ve ekoloji başlıkları altında çalışmalar sürdürmekte,
      üniversiteler, vakıflar, kamu kurum ve kuruluşlarına çeşitli eğitimler vermekte; konferans ve
      söyleşilerde yer almaktadır. Kazdağları’nda oluşturdukları okul girişiminde teorik ve uygulamalı
      arazi eğitimleri düzenlemekte, ekolojik tasarım ve sanat ile alakalı eğitimler vermektedir.
      Melih Aşanlı Türkiye’de yazılmış ekolojik mimari konusundaki ilk kitabı olan Geleneksel Yapı
      Teknikleri, ardından da atölyecilik ve ustalıkları anlattığı Benim Atölyelerim adlı kitapları yazdı.
      Yazarın Kazdağları Öyküleri adında bir de öykü kitabı bulunmaktadır. Hâlen kırsalda yaşamakta
      ve ekolojik tasarım alanında çalışmalarına devam etmektedir.
      Stok Kodu
      :
      9786256813489
      Boyut
      :
      20x25
      Sayfa Sayısı
      :
      272
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      Mart 2024
      Tasarım
      :
      1
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      3
      41,58   
      124,74   
      6
      21,95   
      131,70   
      9
      15,41   
      138,68   
      12
      12,14   
      145,64   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat