Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%37
yayincilarkooperatifi.com

Savaş Ontolojisi (2018-2019 Dersleri)

Liste Fiyatı : 180,00TL
İndirimli Fiyat : 113,40TL
Kazancınız : 66,60TL
Taksitli fiyat : 12 x 12,07TL
Satış adedi : 1
9786053146292
852115
Savaş Ontolojisi (2018-2019 Dersleri)
Savaş Ontolojisi (2018-2019 Dersleri)
113.40
Bu dersleri vermeye başladığımda savaş daha ufukta yoktu. Ancak, Rusya'nın Doğu Avrupa içinde yer alan Ukrayna'ya 24 Şubat 2022'de savaş açmasıyla savaş
gerçek olarak çıktı karşımıza. Sanki Nazilerden arınacaktı bu ülke. Halbuki saldırılan ülkelerde milli duygular her seferinde biraz daha yükselmekteydi. Paralı
askerlere (Wagner Grubu) ihtiyaç, eski savaşlarda olduğu gibi sürmekte.
İkinci Dünya Savaşı “artık savaş olmayacak” hissiyle sonlanmıştı. Ama o günden bugüne dünyada, Avrupa'da daha az görünse de, savaştan bir türlü çıkamadık.
1945'ten beri Batılı devletler, bağımsızlık mücadelesi veren ülkelere karşı hiç savaş kazanamadı. Bu bile günümüzde savaşın milli bir dava olduğunu
azımsanamayacak kadar güçlü bir şekilde göstermekte. Eski Kraliyet Avrupa'sında savaşlar milli ordularla veya milislerle değil, profesyonel savaşçılarla
yapılmaktaydı. Ordunun milliyeti yoktu; paralı askerler gibi savaşa giden insanlar vardı, İspanya İç Savaşı'nda olduğu gibi veya bugünkü savaşlarda göründüğü gibi.
Milli nitelikli savaşlardan uzaklaşmaya başlayan dinî veya ideolojik savaşlar 1990'larda parçalanan Yugoslavya'nın içinde etnik ve dinî savaşlara dönüşmüş, 2001
sonrasındaysa, “İkiz Kuleler”in yıkılmasıyla birlikte dinî bir terim olan “kötülük ekseni”yle başka bir savaş başlamıştı.
Eski Yunan'dan Kraliyet Avrupa'sına, Napoléon savaşlarıyla Hegel'den Schmitt'in “toprağın nomosu”na kadar bugün varlık sorunu olarak savaş ontolojik bir
karakter taşımaktadır.
ALİ AKAY: 1976-1990 yılları arasında Paris VIII Üniversitesi'nde Sosyoloji, Felsefe ve Siyaset Bilimi okuyan Ali Akay, 1990 yılından beri
İstanbul'da,Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyoloji Bölümü'ndeÖğretim Üyesidir. Aynı ÜniversiteninResim Bölümü'nde
1992 yılından beri doktora dersi vermeyi sürdürmektedir. 1980'li yılların sonu ve 1990'lı yılların başlarında Deleuze ve Guattari'den
çeviriler yapmıştır. Felsefe ve sosyoloji çalışmalarının yanı sıra, çağdaş sanat ortamında 1990'lı yılların başından beri sergiler
yapmakta, yazılar yazmakta ve kitaplar yayımlamaktadır. Ali Akay, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi dışında,
Berlin'deHumboldt Üniversitesi'nde,Fransa'daINHA (Sanat Tarihi Milli Enstitüsü),Paris VIII Üniversitesi, Sorbonne Üniversitesi ve
Amerika'da Columbia Üniversitesi'ndeçalışmıştır. Paris'teJeu de PaumeMüzesi'nde Exilocrates adı altında tüm seneyi kapsayan
seminerler dizisi yapmıştır. Son yayımlanmış kitapları arasında;Postmodernizmin ABC'si, (Say Yay.).Birleşmeyen Sentez, (Yapı Kredi
Yay.).Sanat Tarihi: Sıradışı bir Disiplin, (Yapı Kredi Yay.).Sanatın Gramları, (Bağlam Yay.).Siyaset Bir Düşünce Alanıdır, (Dedalus
Yay.).Armağan, Tekil Düşünce ve M. Foucault'da İktidar ve Direnme Odakları, Seza Paker, Reflksif Akışkanlıklar, Sanat Bizi Seviyor,
Felsefe Yazıları, (Doğu Batı Yay.). Félix Guattari, Öznellik Alanları, Minör Politika, (Otonom Yay.), Kulakdavulunun Eğrisi, Konu-m-lar,
(Belge Yay.) kitaplarının yazarı ve İstanbul, (Autrement Pres), Placing Turkey on the Map of Europe, (Boğaziçi University Press),
Postmodernisme et apres?, (Editions Kimé), Model Turkei, (Wallstein Verlag),Unleashed, (Time and Hudson) adlı kolektif kitapların
yazarlarındandır. 1992 yılındaToplumbilimdergisini kurmuş ve 2011 yılına kadar bu dergiyi yayımlamayı sürdürmüştür. 2011
yılında, şu anda devam etmekte olanTeorik Bakışdergisini kurmuştur. 2003-2005 yılları arasında daPlatoadlı çağdaş sanat
dergisinin ortak kuruculuğunu yapmıştır. Türkiye'deveyurt dışındapek çok serginin küratörlüğünü yapmıştır.
  • Açıklama
    • Bu dersleri vermeye başladığımda savaş daha ufukta yoktu. Ancak, Rusya'nın Doğu Avrupa içinde yer alan Ukrayna'ya 24 Şubat 2022'de savaş açmasıyla savaş
      gerçek olarak çıktı karşımıza. Sanki Nazilerden arınacaktı bu ülke. Halbuki saldırılan ülkelerde milli duygular her seferinde biraz daha yükselmekteydi. Paralı
      askerlere (Wagner Grubu) ihtiyaç, eski savaşlarda olduğu gibi sürmekte.
      İkinci Dünya Savaşı “artık savaş olmayacak” hissiyle sonlanmıştı. Ama o günden bugüne dünyada, Avrupa'da daha az görünse de, savaştan bir türlü çıkamadık.
      1945'ten beri Batılı devletler, bağımsızlık mücadelesi veren ülkelere karşı hiç savaş kazanamadı. Bu bile günümüzde savaşın milli bir dava olduğunu
      azımsanamayacak kadar güçlü bir şekilde göstermekte. Eski Kraliyet Avrupa'sında savaşlar milli ordularla veya milislerle değil, profesyonel savaşçılarla
      yapılmaktaydı. Ordunun milliyeti yoktu; paralı askerler gibi savaşa giden insanlar vardı, İspanya İç Savaşı'nda olduğu gibi veya bugünkü savaşlarda göründüğü gibi.
      Milli nitelikli savaşlardan uzaklaşmaya başlayan dinî veya ideolojik savaşlar 1990'larda parçalanan Yugoslavya'nın içinde etnik ve dinî savaşlara dönüşmüş, 2001
      sonrasındaysa, “İkiz Kuleler”in yıkılmasıyla birlikte dinî bir terim olan “kötülük ekseni”yle başka bir savaş başlamıştı.
      Eski Yunan'dan Kraliyet Avrupa'sına, Napoléon savaşlarıyla Hegel'den Schmitt'in “toprağın nomosu”na kadar bugün varlık sorunu olarak savaş ontolojik bir
      karakter taşımaktadır.
      ALİ AKAY: 1976-1990 yılları arasında Paris VIII Üniversitesi'nde Sosyoloji, Felsefe ve Siyaset Bilimi okuyan Ali Akay, 1990 yılından beri
      İstanbul'da,Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyoloji Bölümü'ndeÖğretim Üyesidir. Aynı ÜniversiteninResim Bölümü'nde
      1992 yılından beri doktora dersi vermeyi sürdürmektedir. 1980'li yılların sonu ve 1990'lı yılların başlarında Deleuze ve Guattari'den
      çeviriler yapmıştır. Felsefe ve sosyoloji çalışmalarının yanı sıra, çağdaş sanat ortamında 1990'lı yılların başından beri sergiler
      yapmakta, yazılar yazmakta ve kitaplar yayımlamaktadır. Ali Akay, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi dışında,
      Berlin'deHumboldt Üniversitesi'nde,Fransa'daINHA (Sanat Tarihi Milli Enstitüsü),Paris VIII Üniversitesi, Sorbonne Üniversitesi ve
      Amerika'da Columbia Üniversitesi'ndeçalışmıştır. Paris'teJeu de PaumeMüzesi'nde Exilocrates adı altında tüm seneyi kapsayan
      seminerler dizisi yapmıştır. Son yayımlanmış kitapları arasında;Postmodernizmin ABC'si, (Say Yay.).Birleşmeyen Sentez, (Yapı Kredi
      Yay.).Sanat Tarihi: Sıradışı bir Disiplin, (Yapı Kredi Yay.).Sanatın Gramları, (Bağlam Yay.).Siyaset Bir Düşünce Alanıdır, (Dedalus
      Yay.).Armağan, Tekil Düşünce ve M. Foucault'da İktidar ve Direnme Odakları, Seza Paker, Reflksif Akışkanlıklar, Sanat Bizi Seviyor,
      Felsefe Yazıları, (Doğu Batı Yay.). Félix Guattari, Öznellik Alanları, Minör Politika, (Otonom Yay.), Kulakdavulunun Eğrisi, Konu-m-lar,
      (Belge Yay.) kitaplarının yazarı ve İstanbul, (Autrement Pres), Placing Turkey on the Map of Europe, (Boğaziçi University Press),
      Postmodernisme et apres?, (Editions Kimé), Model Turkei, (Wallstein Verlag),Unleashed, (Time and Hudson) adlı kolektif kitapların
      yazarlarındandır. 1992 yılındaToplumbilimdergisini kurmuş ve 2011 yılına kadar bu dergiyi yayımlamayı sürdürmüştür. 2011
      yılında, şu anda devam etmekte olanTeorik Bakışdergisini kurmuştur. 2003-2005 yılları arasında daPlatoadlı çağdaş sanat
      dergisinin ortak kuruculuğunu yapmıştır. Türkiye'deveyurt dışındapek çok serginin küratörlüğünü yapmıştır.
      Stok Kodu
      :
      9786053146292
      Boyut
      :
      13,5x21
      Sayfa Sayısı
      :
      240
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      ocak 2023
      Tasarım
      :
      1
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      Kitap Kağıdı
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      3
      41,36   
      124,08   
      6
      21,84   
      131,01   
      9
      15,33   
      137,95   
      12
      12,07   
      144,87   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat