Sepetim (0) Toplam: 0,00TL
%30
yayincilarkooperatifi.com

Çocuklar İçin Scratch İle Programlama 9+ Yaş 1. Kitap

Liste Fiyatı : 63,00TL
İndirimli Fiyat : 44,10TL
Kazancınız : 18,90TL
9786059129213
364907
Çocuklar İçin Scratch İle Programlama 9+ Yaş 1. Kitap
Çocuklar İçin Scratch İle Programlama 9+ Yaş 1. Kitap
44.10
BU KİTAP KİMLER İÇİN? DAHA ÖNCE KODLAMA BİLEN YA DA BİLMEYENLER ÇOCUĞUYLA BİRLİKTE KODLAMA ÖĞRENMEK İSTEYEN EBEVEYNLER KODLAMA ÖĞRETMEK İSTEYEN ÖĞRETMENLER YARATICI VE SİSTEMATİK DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK İSTEYEN HERKES KODLAMA ÖĞRENMEK İSTEYEN TÜM ÇOCUKLAR VE GENÇLER MERAK DUYGUSUNU DİJİTAL ARAÇLARLA TETİKLEMEK İSTEYEN HERKES 21. yüzyılda her meslek grubu için verimlilik ve rekabet adına artık dijital teknolojilerin kullanımı kaçınılmaz. Bunun temelini oluşturan programlama ise süratle ulusal eğitimin bir parçası olmalı. Bununla, okullarda göstermelik ve ne olduğu anlaşılmayan bir ders olarak değil, her detayı planlanmış, öncelikle bu eğitimi verebilecek öğretmenlerin bunu içselleştirmesiyle başlayacak ve yeni kuşağa ders izlemeyi bir külfet değil keyif haline getirecek uzun soluklu bir dönüşümden söz ediyoruz. Kuşkusuz bu zorlu, ancak ülkemiz adına fırsat olabilecek bir süreç. 15 yıl sonra mevcut mesleklerin yarısı yok olacak ve o dönemde popüler olacak mesleklerin de yarısını bugünden öngörmek zor. Ancak önümüzdeki döneme ilişkin herkesin üzerinde mutabık kaldığı yegâne husus, dijitalleşme ve kodlama becerisinin tüm meslek kollarında rekabet ve verimliliği artıracağı yönünde. Bu yüzden dijitalleşme birikimi ve kodlama becerisi yüksek bir bireyin hangi mesleği seçerse seçsin, kariyerinde diğer meslektaşlarına göre ön alması kuvvetle muhtemel. İşte şu anda elinizde tuttuğunuz kitap, çocuklarımızı bu yeni yüzyıla hazırlayacak sözünü ettiğimiz uzun sürecin ilk aşaması olan kodlamanın en basit ve eğlenceli yöntemlerinden biri olan Scratch programlama dilini eğlenceli bir üslupla ama sağlam bir temelle öğretmek amacıyla sevgili Hakan Ataş ve Bager Akbay tarafından hazırlandı. Kitabın başlıca hedefi ise, (gelecekte hangi mesleği seçerlerse seçsinler) yeni kuşak bireyler için artık kaçınılmaz hale gelen programlamanın temelini atmak ve bu temeli alan öğrencilerin ilk aşamada programlayıcı (coder) ama daha sonra uygulayıcı (maker) ve en sonunda da sorgulayıcı/farklılaştırıcı (hacker) aşamalarına gelmelerini sağlamak. İsmail Hakkı Polat Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevlisi Kodlamanın müfredata girmesiyle birlikte pek çok eğitim kurumunda ders kitabı olarak okutulan kitabımızın veliler ve öğretmenler tarafından daha verimli kullanılması için hazırlanan Öğretmen Kitabı'na http://www.abakuskitap.com adresinden dosya merkezini tıklayarak ulaşabilirsiniz. İÇİNDEKİLER: Online Editor Scratch Web Sitesine Kayıt Olma Çevrimiçi Editörü Tanıyalım Scratch Yardım Bölümü Projelerin İçini İncelemek Stüdyo Oluşturmak Offline Editor Çizim Araçları ve Animasyon Çizim Yapalım DJ Scratch Pong Kovalamaca Kendi Zaman Sayacımızı Oluşturalım İsmimizi Canlandıralım Quiz Uygulaması Otomatik 4 İşlem Soruları Kaplumbağa Geometrisi Kalem Sekmesi Fare İmleciyle Çizim Yapmak Koordinat Düzlemi Kalem ile Harf Çizmek İz Bırak Aracını Kullanmak Bilye Yarışı Karşıya Geçme Zıplayan Kuş Çalılık Ekleme ve Hareket Engel Ekleme Kuş ve Hareketi Kanatlar Tuğla Oyunu Akvaryum Hareket ve Ses Algılama Makey Makey Hakan ATAŞ Hakan Ataş'ın matematik ve programlamaya olan merakı çocukluk yıllarında başladı. Fen Lisesi yıllarında aldığı yoğun matematik ve programlama eğitimlerinde matematik ağır bastı ve üniversite sınavı sonucunda Boğaziçi Üniversitesi Matematik bölümüne yerleşti. 2000 yılında mezun oldu ve ardından 2 yıla yakın bir süre Bilgisayar Programcısı olarak çalıştı. Bu 2 yılın ardından, kariyerine eğitimci olarak devam etme kararı aldı. Çeşitli kurumlarda Matematik öğretmenliği yaptı. Bu yıllarda birçok ders kitabı ve deneme kitapçığı yazdı. 2010 yılından itibaren, çocuklarla programlama ve etkileşimli içeriklerin üretimi üzerine çalışmalarına başladı. Bu konuda çeşitli eğitim kurumlarında eğitimler düzenledi. 2014 yılında tanıştığı Maker Hareketi ile, çalışmalarına ivme kazandırdı. Şu an, özel bir okulda eğitimde teknoloji entegrasyonu çalışmalarına devam etmektedir. Bager AKBAY Bager Akbay, Atatürk Fen Lisesi'nde geçirdiği matematik ve programlama ile dolu üç yılın ardından kazandığı eğitim bursu sayesinde bir sene Tokyo'da okudu. İstanbul'a döndükten sonra İTÜ Matematik Mühendisliği'ne girdi. Linux ile tanıştığı okulunda, bir yandan güvenlik, ağ ve programlama üzerine çalışırken bir yandan da Kara Tiyatro adlı amatör bir tiyatro grubunda oyunculuk yapmaya ve kukla oynatmaya başladı. Tiyatro deneyiminin verdiği güç ile, okulu bırakıp, tasarım okumak için Yıldız Teknik Üniversitesi'ne geçti. Programlama ile tasarımın ilişkisini keşfettiği bu yıllarda sektöre atıldı ve birçok ajans için etkileşimli içerikler üretmeye başladı. Mezun olur olmaz öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı. 4 yıllık eğitimcilik deneyiminin ardından, Avusturya'ya dijital sanat okumaya gitti. Fiziksel etkileşim, yapay zekâ ve sanat üzerine birçok çalışma yaptı. Kızının doğumu vesilesiyle Türkiye'ye döndü ve eğitimcilik kariyerine devam etme kararı aldı. 4 sene boyunca sürdürdüğü eğitimciliğin yanı sıra, sanat projeleri üretmeye ve danışmanlığa devam ediyor. Yoğun bir dönemin ardından yerel biri olmaya karar verdi ve Kadıköy Yeldeğirmeni'nde, projelerini hayata geçirebilmek için arkadaşlarıyla beraber İskele47 adında bir atölye açtı.
  • Açıklama
    • BU KİTAP KİMLER İÇİN? DAHA ÖNCE KODLAMA BİLEN YA DA BİLMEYENLER ÇOCUĞUYLA BİRLİKTE KODLAMA ÖĞRENMEK İSTEYEN EBEVEYNLER KODLAMA ÖĞRETMEK İSTEYEN ÖĞRETMENLER YARATICI VE SİSTEMATİK DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK İSTEYEN HERKES KODLAMA ÖĞRENMEK İSTEYEN TÜM ÇOCUKLAR VE GENÇLER MERAK DUYGUSUNU DİJİTAL ARAÇLARLA TETİKLEMEK İSTEYEN HERKES 21. yüzyılda her meslek grubu için verimlilik ve rekabet adına artık dijital teknolojilerin kullanımı kaçınılmaz. Bunun temelini oluşturan programlama ise süratle ulusal eğitimin bir parçası olmalı. Bununla, okullarda göstermelik ve ne olduğu anlaşılmayan bir ders olarak değil, her detayı planlanmış, öncelikle bu eğitimi verebilecek öğretmenlerin bunu içselleştirmesiyle başlayacak ve yeni kuşağa ders izlemeyi bir külfet değil keyif haline getirecek uzun soluklu bir dönüşümden söz ediyoruz. Kuşkusuz bu zorlu, ancak ülkemiz adına fırsat olabilecek bir süreç. 15 yıl sonra mevcut mesleklerin yarısı yok olacak ve o dönemde popüler olacak mesleklerin de yarısını bugünden öngörmek zor. Ancak önümüzdeki döneme ilişkin herkesin üzerinde mutabık kaldığı yegâne husus, dijitalleşme ve kodlama becerisinin tüm meslek kollarında rekabet ve verimliliği artıracağı yönünde. Bu yüzden dijitalleşme birikimi ve kodlama becerisi yüksek bir bireyin hangi mesleği seçerse seçsin, kariyerinde diğer meslektaşlarına göre ön alması kuvvetle muhtemel. İşte şu anda elinizde tuttuğunuz kitap, çocuklarımızı bu yeni yüzyıla hazırlayacak sözünü ettiğimiz uzun sürecin ilk aşaması olan kodlamanın en basit ve eğlenceli yöntemlerinden biri olan Scratch programlama dilini eğlenceli bir üslupla ama sağlam bir temelle öğretmek amacıyla sevgili Hakan Ataş ve Bager Akbay tarafından hazırlandı. Kitabın başlıca hedefi ise, (gelecekte hangi mesleği seçerlerse seçsinler) yeni kuşak bireyler için artık kaçınılmaz hale gelen programlamanın temelini atmak ve bu temeli alan öğrencilerin ilk aşamada programlayıcı (coder) ama daha sonra uygulayıcı (maker) ve en sonunda da sorgulayıcı/farklılaştırıcı (hacker) aşamalarına gelmelerini sağlamak. İsmail Hakkı Polat Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevlisi Kodlamanın müfredata girmesiyle birlikte pek çok eğitim kurumunda ders kitabı olarak okutulan kitabımızın veliler ve öğretmenler tarafından daha verimli kullanılması için hazırlanan Öğretmen Kitabı'na http://www.abakuskitap.com adresinden dosya merkezini tıklayarak ulaşabilirsiniz. İÇİNDEKİLER: Online Editor Scratch Web Sitesine Kayıt Olma Çevrimiçi Editörü Tanıyalım Scratch Yardım Bölümü Projelerin İçini İncelemek Stüdyo Oluşturmak Offline Editor Çizim Araçları ve Animasyon Çizim Yapalım DJ Scratch Pong Kovalamaca Kendi Zaman Sayacımızı Oluşturalım İsmimizi Canlandıralım Quiz Uygulaması Otomatik 4 İşlem Soruları Kaplumbağa Geometrisi Kalem Sekmesi Fare İmleciyle Çizim Yapmak Koordinat Düzlemi Kalem ile Harf Çizmek İz Bırak Aracını Kullanmak Bilye Yarışı Karşıya Geçme Zıplayan Kuş Çalılık Ekleme ve Hareket Engel Ekleme Kuş ve Hareketi Kanatlar Tuğla Oyunu Akvaryum Hareket ve Ses Algılama Makey Makey Hakan ATAŞ Hakan Ataş'ın matematik ve programlamaya olan merakı çocukluk yıllarında başladı. Fen Lisesi yıllarında aldığı yoğun matematik ve programlama eğitimlerinde matematik ağır bastı ve üniversite sınavı sonucunda Boğaziçi Üniversitesi Matematik bölümüne yerleşti. 2000 yılında mezun oldu ve ardından 2 yıla yakın bir süre Bilgisayar Programcısı olarak çalıştı. Bu 2 yılın ardından, kariyerine eğitimci olarak devam etme kararı aldı. Çeşitli kurumlarda Matematik öğretmenliği yaptı. Bu yıllarda birçok ders kitabı ve deneme kitapçığı yazdı. 2010 yılından itibaren, çocuklarla programlama ve etkileşimli içeriklerin üretimi üzerine çalışmalarına başladı. Bu konuda çeşitli eğitim kurumlarında eğitimler düzenledi. 2014 yılında tanıştığı Maker Hareketi ile, çalışmalarına ivme kazandırdı. Şu an, özel bir okulda eğitimde teknoloji entegrasyonu çalışmalarına devam etmektedir. Bager AKBAY Bager Akbay, Atatürk Fen Lisesi'nde geçirdiği matematik ve programlama ile dolu üç yılın ardından kazandığı eğitim bursu sayesinde bir sene Tokyo'da okudu. İstanbul'a döndükten sonra İTÜ Matematik Mühendisliği'ne girdi. Linux ile tanıştığı okulunda, bir yandan güvenlik, ağ ve programlama üzerine çalışırken bir yandan da Kara Tiyatro adlı amatör bir tiyatro grubunda oyunculuk yapmaya ve kukla oynatmaya başladı. Tiyatro deneyiminin verdiği güç ile, okulu bırakıp, tasarım okumak için Yıldız Teknik Üniversitesi'ne geçti. Programlama ile tasarımın ilişkisini keşfettiği bu yıllarda sektöre atıldı ve birçok ajans için etkileşimli içerikler üretmeye başladı. Mezun olur olmaz öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı. 4 yıllık eğitimcilik deneyiminin ardından, Avusturya'ya dijital sanat okumaya gitti. Fiziksel etkileşim, yapay zekâ ve sanat üzerine birçok çalışma yaptı. Kızının doğumu vesilesiyle Türkiye'ye döndü ve eğitimcilik kariyerine devam etme kararı aldı. 4 sene boyunca sürdürdüğü eğitimciliğin yanı sıra, sanat projeleri üretmeye ve danışmanlığa devam ediyor. Yoğun bir dönemin ardından yerel biri olmaya karar verdi ve Kadıköy Yeldeğirmeni'nde, projelerini hayata geçirebilmek için arkadaşlarıyla beraber İskele47 adında bir atölye açtı.
      Stok Kodu
      :
      9786059129213
      Boyut
      :
      22 x 22
      Sayfa Sayısı
      :
      208
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      22
      Basım Tarihi
      :
      2015
      Kapak Türü
      :
      Karton Kapak
      Kağıt Türü
      :
      1.Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat